Vista Mosaic i construcció de pàgines amb Tiles

Què és la vista Mosaic?

D'una mateixa pàgina podem tenir la visualització que ja coneixem, i una altra vista nova a la qual afegirem uns altres continguts: la vista Mosaic. Els continguts del Mosaic els construïm amb unes peces que anomenen Tiles.

La vista Mosaic és especialment útil per configurar les pàgines principals, ja que ofereix més flexibilitat a l'hora de col·locar els continguts d'una pàgina.

Per construir la vista Mosaic d'una pàgina seguirem les següents passes:

Primer canviem la vista de la pàgina a Mosaic:

1. Des de l'opció Vistes del menú lateral escollim Mosaic layout

Construïm les tiles:

1. Editem la pàgina
  2. Escollim la plantilla Basic
  3. Cliquem al botó Customize, que ens dona accés a diferents Tiles al desplegable Insert i diferents formats

Si volem tornar a la vista i els continguts anteriors, només ens cal canviar la vista de la pàgina a Visualitza el document

Configuració d'una pàgina principal amb Mosaic

En lloc de construir la pàgina principal amb la graella de portlets que ja coneixem ho farem amb un Mosaic i en lloc de portlets farem servir Tiles.

Primer hem de pensar quins continguts visualitzarem, i tenir-los creats i etiquetats, per tal de seleccionar-los. Als Tiles podrem fer servir:

Per construir la vista Mosaic d'una pàgina principal seguirem les següents passes:

1. Configurem la vista Mosaic de la pàgina de Benvinguda (o Benvingut en espanyol i Welcome en anglès):
    1. Des de l'opció Vistes escollim Mosaic layout
  2. Construïm les Tiles:
    1. Editem la pàgina
    2. Escollim la plantilla Basic
  3. Ens situem a l'arrel de l'idioma, per exemple domini.upc.edu/ca, i des de l'opció de Vistes, anem a Seleccionar un element i escollim la pàgina de Bengingut/Bienvenido/Welcome, depenen de l'idioma en el qual estem

Si volem tornar a la vista clàssica de la pàgina principal ens situem a l'arrel de l'idioma, per exemple domini.upc.edu/ca, i des de l'opció de Vistes anem a Pagina principal.

Tipus de tiles

Etiquetes

Per seleccionar els continguts que es visualitzaran als Mosaics farem servir etiquetes. Com que en general la funció d'aquestes etiquetes serà per gestionar continguts, i no per descriure els continguts, els hi posarem davant una @, les etiquetes que comencen per @no es visualitzen al peu de la pàgina.

Destacat principal

Ens serveix per destacar un tema d'interès o actualitat. Si volem que vagi de banda a banda de la pantalla:

Ens situem a l'arrel de l'idioma, per exemple domini.upc.edu/ca, i des de l'opció Administrar portlets > Columna esquerre de Plone bloquejem els Portlets pare.

Destacats de 2, 3 o 5 elements

Ens és molt útil per presentar notícies, o altres temes d'interès.

4 Destacats d'esdeveniments

Tile que només mostra Esdeveniments, si s'especifica qualsevol color a l’esdeveniment es destaca amb el color vermell i si a més a més hi ha imatge, es destaca amb la barra negra.

Tile 5 Destacats (esquerra i dreta)

Tile que mostra qualsevol tipus de contingut, 4 casos:

1. si no s'especifica color ni té imatge es mostra amb el fons gris

2. si té imatge però no té color es mostra la imatge amb el fons gris

3. si té color però no té imatge es destaca amb el color blau de fons

4. si té color i té imatge es mostra la imatge i es destaca amb la barra negra.

Altres Tiles

Formulari

llistat de continguts

Contingut existent

En la configuració cal definir quina #etiqueta s'utilitzarà per seleccionar els objectes que mostrarà (ha de ser només una etiqueta).

L'objecte més gran serà el més recent. Podem forçar l'objecte gran si li afegim l'etiqueta #gran, a més de l'altra #etiqueta que ja ha de tenir.